Google+ BOXE FROM BELGIUM: Boxing Club. Kalken: Rien que pour le sport-Boksen puur voor de sport Google+

vendredi 17 mai 2013

Boxing Club. Kalken: Rien que pour le sport-Boksen puur voor de sport

Boxing Club Kalken is één van de oudste boksclubs van België. Al sinds 1947 worden er daar Belgische kampioenen gekneed. Op dit moment heeft Kalken er met Giani Colman en Marieke Clement twee in de rangen.
Voorzitter Marc Blancquaert legt uit waaraan de club dat succes te danken heeft. ‘Het zijn de boksers die zorgen voor titels, maar ook trainer Patrick Troch’, zegt hij. Hij heeft ze volledig gekneed en gevormd. Hij adviseert de boksers op een zeer goede manier zodanig dat ze veel kans hebben om te winnen.’
‘Wij zijn een club met enkel liefhebbers. Bij ons gaat het zuiver om de sport, geld is niet belangrijk. Niemand wordt betaald. Amateurboksen is totaal verschillend van profboksen.’
‘We hebben in de club een vijftal actieve boksers. Maar elke training komen er ook een tiental anderen trainen om zich fysiek in orde te houden. Zij horen ook bij het team.’
‘BC Kalken wil ook jongeren aanzetten om zich te engageren. Om te boksen, moeten ze zaken als drinken laten. We hebben al jongens terug op het rechte pad gebracht. De trainer heeft daarin een grote rol. Hij is een vaderfiguur voor de boksers.’
Trainer Patrick Troch bevestigt. ‘Ik ben een strenge maar rechtvaardige trainer. Ik kijk of de jongens en meisjes er fysiek klaar voor zijn. Jonger dan zestien laat ik ze niet boksen.’
‘Ik bepaal tegen wie gekampt wordt en de tegenstander zeg ik pas de dag van de wedstrijd. De boksers moeten vertrouwen hebben in mij en in mijn keuze van de opponent. Ik zorg altijd dat het een evenwichtige kamp wordt.’

Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire