Google+ BOXE FROM BELGIUM: In het Belgische Langemark werd Slimani na acht ronden unaniem als winnaar aangewezen. Google+

dimanche 26 janvier 2014

In het Belgische Langemark werd Slimani na acht ronden unaniem als winnaar aangewezen.

Barry Groenteman is er zaterdag niet in geslaagd de overwinningsreeks van Hedi Slimani te doorbreken. In het Belgische Langemark werd Slimani na acht ronden unaniem (79-73, 80-72 en 80-72) als winnaar aangewezen.


"Na het dramatische 2013 heb ik bewezen dat ik weer helemaal terug ben"

De 27-jarige Groenteman, uitkomend voor Wellness Profi Center onder leiding van Michel van Halderen, stapte na een zwaar jaar vol blessureleed voor het eerst sinds 2011 bij onze zuiderburen in de ring. Groenteman kijkt ondanks zijn nederlaag tevreden op de partij terug.
"Drie weken geleden kregen we de vraag voorgelegd of ik het tegen GBU-wereldkampioen Hedi Slimani op wilde nemen. Mijn trainer Michel van Halderen en ik hoefden daar geen seconde over na te denken. Ik ben gelijk in het gewicht naar beneden gegaan en begonnen met een zware training. Slimani staat bekend als een technisch bokser en iemand die een knock-out in huis heeft. Het was dus zaak om superscherp de partij in te gaan. Dat was ik zeker en het was dan ook een ware knokpartij van 8 ronden," vertelt Groenteman aan R1N.
"Ik ben blij met het vertrouwen dat Michel in me heeft en dat hij deze partij heeft aangenomen. Na het dramatische 2013 heb ik bewezen dat ik weer helemaal terug ben. 2013 was een zwaar jaar vol blessureleed. Ik heb mijn draai gevonden en voor mezelf bewezen dat ik na 2013 weer 6 stappen vooruit ben gegaan."
Voor de 26-jarige Slimani, regerend wereldkampioen bij de Global Boxing Union, was het zijn zevende overwinning op rij. De in Tunesië geboren Belg verliet vorig jaar vijf keer als winnaar de ring en zal in april strijden om de vacante WBC Mediterranean lichtgewicht titel.

Source: R.I.N.com



Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire