Google+ BOXE FROM BELGIUM: Stéphane Jamoye verdedigt op 28 september Europese bokstitel Google+

jeudi 5 septembre 2013

Stéphane Jamoye verdedigt op 28 september Europese bokstitel

 Bron: Belga
Stéphane Jamoye zet op 28 september tijdens een boksmeeting in Herstal zijn Europese titel bij de bantamgewichten (52,163-53,525 kg) op het spel. Hij wil zich voor de derde keer tot Europees kampioen kronen.
Tegenstander is de Fransman Karim Guerfi. Bij winst hoopt de 23-jarige Jamoye, 's werelds nummer een op de WBC-ranking, op een kans om voor de wereldtitel te boksen. "Ik sta momenteel eerste op de wereldranglijst in mijn categorie, maar tegen mij speelt dat ik Belg ben. Daarom twijfelen de belangrijkste promotoren uit Las Vegas of Tokio om mij een kans te geven", zegt Jamoye woensdag in Luik
Manager Marco Giuliani vliegt eind oktober alvast naar Bangkok in de hoop een deal te kunnen sluiten. "Ik zal België als kandidaat-organisator voorstellen, maar ik maak me geen illusies. Als je wil vechten voor een wereldtitel, moet je naar de Verenigde Staten of Japan."

Hoe dan ook moet Jamoye eerst voorbij de Fransman Guerfi. In 22 kampen boekte die al 19 negentien zeges (5 KO's). Hij verloor drie keer. Op de erelijst van Jamoye staan 25 zeges en drie nederlagen.

Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire