Google+ BOXE FROM BELGIUM: Meriton Karaxha wil de numero uno worden. Er wordt 21/09 opnieuw gebokst in het Brugse Tempelhof Google+

vendredi 20 septembre 2013

Meriton Karaxha wil de numero uno worden. Er wordt 21/09 opnieuw gebokst in het Brugse Tempelhof

Wat zelfvertrouwen in het leven, het is nog niemand misvallen. Maar zeker boksers niet. In zo’n gevecht van man-tegen-man komt wat zelfvertrouwen zeker van pas. Om een wat oneerbiedige vergelijking te maken: het is als met honden die ruiken als je bang bent en daar extra lef uit puren om je in de benen te bijten. Zoiets dus gebeurt ook in de ring. Wie bang is krijgt slaag, zoiets.
Een gebrek aan zelfvertrouwen kan je in alle geval Meriton Karaxha (21) niet verwijten. ‘Ik wil gewoon nummer één worden’, zegt de Gentenaar met Albaneese roots. En neen, niet enkel de numero uno van België. ‘Dat is het eerste doel, maar ik mik hoger. Nummer één van Europa en zelfs van de wereld.’
Meer grootspraak van de ex-kickbokser dan zelfvertrouwen? Beide. Al was zijn debuut als profbokser op een meeting in Geraardsbergen drie maanden geleden er eentje die kon tellen.

 Lees wat in mijn verslag daarover in jouw krant te lezen stond: ‘Of het een record is, weet ik niet, maar debutant Karaxha Milton was na amper 12 seconden al klaar met Wesley Hertoge. Een perfecte linker hoek, gevolgd van een zware rechtse pal op de kin deed het licht uit bij zijn opponent. Karaxha maakte al indruk als amateur, maar zo’n debuut bij de elite, daar kan men enkel maar van dromen.’
Karaxha moet zaterdag op de meeting in het Tempelhof in Brugge natuurlijk bevestigen tegen de lichtvoetige en drie kilogram zwaardere Hakim Ben Ali. Met vier kampen op zijn naam, waarvan één verloren, ook al een nieuweling in het boksersvak. ‘Ik moet nu nog niet te veel aandacht aan de kwaliteiten of gebreken van een tegenstander schenken’, meent Meriton. ‘Ik werk als zelfstandige in de zaak van mijn vriendin in Sint-Niklaas en ik kan me dus alle dagen twee keer vrij maken om in Antwerpen te trainen in de zaal van Renald De Vulder, mijn manager en trainer. Fysiek ben ik er dus klaar voor om mijn eigen ding te doen.’
By the way, in de rangschikking van BoxRec sta je nu tweede bij de lichtgewichten achter kampioen Jean-Pierre Bauwens. Om nummer één van België te worden zal je hem moeten kloppen.
‘Dat is voor later’, houdt Meriton die boot toch nog even af. ‘Nu eerst in Brugge succesvol de klus klaren.’
Hij kan er alvast toch al de beker van Gents gemeenteraadslid Guy Reynebeau als eerste prof-trofee winnen.

Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire