Google+ BOXE FROM BELGIUM: Opnieuw pak topkampen op 12e Gents Boksgala: 6 prokampen Google+

vendredi 20 septembre 2013

Opnieuw pak topkampen op 12e Gents Boksgala: 6 prokampen

 Bron: Belga
© photo news. Ook deze Ismail Abdoul komt aan de beurt.
DM UPDATE Organisator Claude Van den Heede schudde voor de 12e editie van het Gents Boksgala, dat plaatsvindt op vrijdag 4 oktober, een handvol topkampen uit zijn mouw. Dé publiekstrekker is de clash tussen Sasha Yengoyan en de Fransman Frank Haroche Horta. Ook is er de Belgische titelstrijd met Bilal Laggoune en Fabrice Clement, zo werd vandaag op een persconferentie in Lokeren bekendgemaakt.

"We bieden op het Gents Boksgala opnieuw een pak topkampen aan", stelde Van den Heede. "De eerste beroepskamp wordt die tussen Elfi Philipps en de Nederlandse Rachida Hilali. De 26-jarige Sheldon Moore bekampt de Venezolaanse sparringpartner van Sasha Yengoyan, Jairo Alvarez. Moore wordt bestempeld als een waar talent en de 'coming man' in België."

"Na de pauze mag Ismail Abdoul aan de slag voor zijn 79e kamp", vervolgde de organisator. "Hij ontmoet daarin de 1m95 lange Kroaat Stjepan Vugdelija. Delphine Persoon komt uit tegen de Bosnische Irma Balijagic Adler. Vraag is hoe lang zij tegenstand kan bieden aan Delphine Persoon, die ook nu weer torenhoog favoriet is."

"Bij de 'cruisers' staat er tussen Bilal Laggoune en Fabrice Clement een Belgische titel op het spel. Laggoune is een lefgozer, maar zal moeten afrekenen met een sterke tegenstander. Dé publiekstrekker wordt de kamp tussen de nummers 49, Sasha Yengoyan, en 32 van de wereld, de Fransman Frank Haroche Horta. Deze laatste sloeg Sugar Jackson een tijdje geleden murw en zal in Gent uitkomen tegen een hypergemotiveerde en sterke Yengoyan, die absoluut wil winnen", besloot Van den Heede.

Bilal Laggoune: "Ik ga voluit voor Belgische titel"
Bilal Laggoune kampt op het 12e Gents Boksgala tegen Fabrice Clement om de Belgische titel bij de lichte zwaargewichten. "Ik kijk enorm uit naar dit gevecht", stelde Laggoune donderdag op een persconferentie in Lokeren. Door de Franstalige pers werd de 20-jarige Laggoune onlangs bestempeld als de meest beloftevolle Belgische bokser. Gisteren kreeg hij in Brussel nog een onderscheiding uit handen van acteur Jean-Claude Van Damme. "Ik ben daar bijzonder fier op", zei Laggoune. "Van Damme was mijn idool toen ik klein was."

"Op vrijdag 4 oktober verdedig ik mijn Belgische titel bij de 'cruisers'", vervolgde hij. "Fabrice Clement schijnt een bokser met veel lef te zijn. In een ver verleden was ik zijn sparringpartner. Nu spar ik met Ismail Abdoul, zo leer ik ook nog wat bij."

Abdoul treedt op het Gents Boksgala aan tegen de Kroaat Stjepa Vugdelija. "Ik voel mij nog steeds goed", zei de Gentenaar vandaag. "Mijn komende tegenstander is een flink uit de kluiten gewassen kerel. Hij stond erop om eens tegen mij te kampen. Ik heb het volste vertrouwen in een goede afloop. Ik zou graag doorgaan met boksen tot ik aan 100 kampen zit. Nu heb ik er al 78 achter de rug."
  • PROGRAMMA 12E EDITIE GENTS BOKSGALA
Niet minder dan zes elitekampen staan op de affiche van het 12e Gents Boksgala, dat op vrijdag 4 oktober plaatsvindt in de Topsporthal aan de Gentse Blaarmeersen. Om 19u start men met vier amateurkampen. 

De elitekampen:

VROUWEN

Lichte weltergewichten (6x2): Elfi Philipps-Rachida Hilali (Ned)

MANNEN

Super weltergewichten (6x3): Sheldon Moore-Jairo Alvarez (Ven)


Pauze


MANNEN


Lichte zwaargewichten (8x3): Ismail 'Cool' Abdoul-Stepjan Vugdelia (Kro)

VROUWEN

Lichtgewichten (8x2): Delfine Persoon-Irma Balijagic (Bos)

MANNEN

Belgisch kampioenschap lichte zwaargewichten (10x3): Bilal Laggoune-Fabrice Clement

Super weltergewichten (8x3): Sasha Yengoyan-Frank Haroche Horta (Fra)


Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire