Google+ BOXE FROM BELGIUM: Sugar Jackson Osei Bonsu: 'Misschien boks ik nog voor een wereldtitel' Google+

mercredi 28 août 2013

Sugar Jackson Osei Bonsu: 'Misschien boks ik nog voor een wereldtitel'


Belga
"Misschien boks ik nog voor een wereldtitel." Enkele maanden geleden werd Sugar Jackson nog richting het einde van zijn bokscarrière geschreven, maar de Ghanese Antwerpenaar wil kei hard terugslaan. Met prestaties in de ring.
Jackson werd op 19 maart in Gent knock-out gemept door Randall Bailey en hield aan de fatale kamp een oogblessure en evenwichtsproblemen over. Het einde van zijn carrière leek in zicht. Jackson is er echter niet de man naar om de handdoek te gooien en maakt zich op voor een terugkeer.

Het is nog onduidelijk wanneer Jackson de handschoen opnieuw opneemt.  "Ik ben nog altijd honderd procent topsporter en wil een goede topsporter blijven, maar ik ga eerst voor een goede gezondheid", aldus Jackson. "Daarna wil ik terugkeren op het hoogste niveau en voor een Europese titel of wie weet een wereldtitel boksen."

Jackson houdt wel een plan B achter de hand. Naast de uitgave van een boek, opent hij in september de Sugar Jackson Boxing Club, om jonge boksers op te leiden en privépersonen te trainen. Bovendien start hij met een project rond showboksen op evenementen.

Patrick De Bouw, die Jacksons levensgeschiedenis in een boek giet, merkt op dat de topbokser in het verleden slecht werd omkaderd, terwijl hij nu door een team van de VUB wordt opgevolgd. "In de wereld van topsporters heerst soms amateurisme", aldus De Bouw. "Het zou niet mogen. Ik schop hier allicht tegen zere schenen."

Jackson wil met zijn boek net die levensles aan jongeren meegeven. "Je moet met de juiste mensen samenwerken", aldus Jackson. Het boek "Hart Geraakt", met ondertitel "zonder slag of stoot", ligt vanaf 15 oktober in de winkelrekken.

Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire